åh jösses

Gårdagen började helt perfekt, allt var bra. Jag packade kläder, smink, och allt annat nödvändigt som man behöver när man ska bort några dagar. Åt frukost och gav mig iväg.

Bussresan till östermalmstorg gick bra, och den där ynka lilla biten med tunnelbanan till centralen gick ännu bättre.. Allt gick perfekt. TIlls jag kom till Centralstation för att köpa biljetter.

Biljettautomaterna som jag försökte mig på ville inte fungera, jag tog en kölapp där man annars kan köpa biljetter, Toppen, 41 Nr sen är det jag. Sen frågar jag i kundtjänst om man kan betala på tåget, och om dem tar kort där. Självklart gör dem det..

..Men inte mitt kort.

Så där satt jag, mellan centralen och Flemmingsberg, utan biljett och en sur konduktör som om och om igen påpekar "99.9% av alla ungdomar vet att det här kortet inte fungerar som betalkort", Jag hade absolut inte en blekaste aning om det.

Sen säger hon "Du får åka med till strängnäs och där får du köpa dig en biljett" Fine tänkte jag, men mellan strägnäs och E-tuna är det ju bara en station, men fine, så fick det bli.

I strägnäs när jag väl klivit av tåget säger konduktören till mig att gå in och sätta mig igen, Men jag gick inte på tåget igen, utan satte mig i strängnäs väntesal och väntade på Philip som var på väg.

Vilken resa.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0